Friday, May 14, 2010

Khidmat Komuniti

Khidmat Komuniti atau dengan bunyi sebutan peliknya berkhidmat kepada komuniti.. komuniti dari segi maksudnya mungkin sekumpulan atau sekelompok manusia yang hidup, bergurau, mengumpat dan sebagainya dalam satu kawasan yang sama. kawasan pula boleh dieertikan sebagai satu kawasan dimuka bumi yang diberi nama khas yang tertentu. contohnya Kuala Lumpur, kampung batu 38, kampung kera dan sebagainya.


kalau macam ni entrynya.. memang aku menang award blog paling ilmiah la. memang kelas!!

pagi tadi dalam pukul 7.00

loko kejut aku bangun. tapi memg tidurku hari ini terlalu mengujakan dan nikmat. gersang mungkin.. dengan pantasnya aku bangun pada jam 8.00 pagi. ok la tu. xdak la delay lama sangat..

8.02 pagi

nek bas ramai-ramai pi kat kg padang polis (nama khas kawasan tersebut) untuk memulakan sesi khidmat komuniti.

8.14 pagi

sampai di kawasan KEMAS kg. padang polis (nama khas kawasan), masyarakat (komuniti) disana menyambut kedatangan kami dengan semangat yang berkobar-kobar inginkan perubahan. perubahan yang dimaksudkan adalah kawasan KEMAS yang rumput 4 kaki tuh da kemas, rata.. xde rumput. macam la xleh buat sendiri.

10.30

ucapan yang berhormat yang membahaskan tentang kebersihan sebahagian daripada iman. YB ini nseorang ustaz sebenarnya.. ucapan penutup beliau telah bertukar menjadi tazkirah atau nama glemernya kultum.

11.00

makan.. sentiasa part yang paling best. tapi yang x bestnya aku nak sarapan. datang ngan perut kosong beb..!
nanti kalo rajin aku upload gambr.. ahaha.. sekian. nak pi semayang jumaat sat.

-karipap.pusing-

2 ayat-ayat gersang:

ahAa~

ilMIah Tu :P

NAMe pUn khdmAT KoMUNItI

BUat JE LA paPE yG PATuT

KIra oK demE SRuh pTG RumpUt jEK


> mKn memG PArt pLg besT

Pg TD

SLAmat roTi kOsnG 2 KpG n

ROtI TelUr 1 kPg dgN akU

HAha

LALALALA

ahaha.. ok la tu roti kosong..