Kejohanan Olahraga tahunan 2011

Air Horn!!

Percutian Di Pantai Penarek

Ramai juagk yang datang.. bakar ayam, bakar sosej, kite bakor je!!.. :P

MY Ride

83's Corolla

Lata Belatan Labour Day 2011

Job Stop Jump Swim Drown VolleyBall Lunch Sleep

This is default featured post 5 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

Saturday, January 30, 2010

| pilihan di tangan khalifah |


''Ingatlah ketika Tuhanmu berfirman kepada para Malaikat: ''Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di muka bumi.'' Mereka berkata: ''Mengapa Engkau hendak menjadikan (khalifah) di bumi itu orang yang akan membuat kerusakan padanya dan menumpahkan darah, padahal kami senantiasa bertasbih dengan memuji Engkau dan mensucikan Engkau?''. Tuhan berfirman: ''Sesungguhnya Aku mengetahui apa yang tidak kamu ketahui''(Al-Baqarah:30)


"Hai Daud, sesungguhnya Kami menjadikan kamu khalifah (penguasa) di muka bumi, maka berilah keputusan (perkara) di antara manusia dengan adil dan janganlah kamu mengikuti hawa nafsu, karena ia akan menyesatkan kamu dari jalan Allah. Sesungguhnya orang-orang yang sesat dari jalan Allah akan mendapat adzab yang berat, karena mereka melupakan hari perhitungan".
(As-Shad:26)

Wednesday, January 27, 2010

PATAH TUMBUH HILANG BERGANTI

Itulah yang dicanag-canang sejak berkurun, maaf bukan lagi berkurun tapi berabad lamanya oleh orang tua-tua. Dari zaman Parameswara hinggalah zaman globalisasi dunia tanpa sempadan ini, peribahasa ini masih digunakan.

Tetapi bukanlah zaman yang hendak aku bicarakan disini, tapi kepala tajuk tu yang nak dibincangkan. Kalo x tau kepala tajuk dia apa, sila rujuk dibahagian atas ye.

Patah tumbuh: kalo pokok patah dahan, mungkin dahan dia akan tumbuh balik, hilang berganti: kalo pen hilang kita bleh gantikandengan pen yang baru, apa ada hal kan. Tapi apakah kena mengena peribahasa ni dengan manusia.

Kalau kepala patah bukan bleh tumbuh balik pon dan satu lagi yg salah kalo anak ilang bleh buat anak lain.. merepek2..

Asyik bebel je dari tadi, kita ke bab yang seterusnya (cantik).. bahang pilihanraya IPG terutama KDRI ni dah mula terasa. Mungkin pilihanraya ni sejenis api??? X mungkin.. yang memungkinkan kemungkinan ini ialah puak2 yang mengapikan perasaan pengundi. Hohoho.

Bayangkan kalau perasaan da berapi, kompem x igt dunia.. kenapa x igt dunia?? Sebab panas, bila panas jadi panic. Mcm rumah terbakor, kalo bleh rilek memang ahli bomba sejati la.

Mungkin ada suara-suara yg sumbang lagi lari pitching dok mengata kat puak2 aku, bukan mungkin lagi tp memang ade!!!. Hohoho. tapi xpe. Kalo nak ikut ckp org je, mampus la. mungkin ape yg dikatakan ade benarnya... tapi mungkin byk salahnya.. hohoho..P

igt berenti kat sini pon dah ok la.. sje je nak merepek sesikit. mintak maaf la kalo tulisan ni xde fakta nak hanya auta semata2..

Tuesday, January 12, 2010

lama sangat x menulis

rasa macam dah terlalu lama x menulis, x berblogging kata orang putih kacuk melayu. tahun ini dengan azam baru, impian yang baru, sasaran (target) yang baru, semua orang ada azam baru masing-masing. ada yang nak tukar kit badan (bodykit) L2s la, nak masuk rim sukan, nak cari bini, nak dapat anugerah pengarah pon ada jugak dan berbagai2 lagi. andainya diizinkan Allah rabbuljalil moga2 tercapai la azam itu.

kita tinggalkan 2009 yang penuh ketidakcemerlangan lantas memulakan tahun baru yang lebih baik dari tahun yang lama. macam kasut, kalau dah ada kasut baru kita buang je kasut lama tu. simpan pon kalo menyemak xkan memberi hasil walaupun sebesar zarrah. tapi kalo suami isteri pulak, dah dapat anak baru jangan la dibuang anak yang lama, kesian budak tu, kita bukan tau kot2 dia ada potensi yang mampu digilap. contohnya bleh jadi pelumba relli macam saladin ke, doktor haiwan macam Dr. teoh ke. haaaaa. angkasawan ke.. pergh glemer mak ayah nanti. jadi buat la anak ramai bagi yg dah kawin. kalo x kawin lagi jangan dok gatai.. :P

xpe, kita lupakan barang yang lama dan barang yang baru tu. kita mula berkerja keras untuk merealisasikan azam baharu (bukan baru) tu.. tapi beringatlah saudara-saudari, sesungguhnya kita merancang, Allah juga merancang dan perancangan Allah itu lebih baik, lebih terperinci, lebih sempurna.. wallahua'lam

walaupun aku tulis lewat, bukan malas sebenarnya tapi sebok dok cari idea nak tulis apa. hohoho..:D. dah 12 hari bulan da ni.