Wednesday, January 27, 2010

PATAH TUMBUH HILANG BERGANTI

Itulah yang dicanag-canang sejak berkurun, maaf bukan lagi berkurun tapi berabad lamanya oleh orang tua-tua. Dari zaman Parameswara hinggalah zaman globalisasi dunia tanpa sempadan ini, peribahasa ini masih digunakan.

Tetapi bukanlah zaman yang hendak aku bicarakan disini, tapi kepala tajuk tu yang nak dibincangkan. Kalo x tau kepala tajuk dia apa, sila rujuk dibahagian atas ye.

Patah tumbuh: kalo pokok patah dahan, mungkin dahan dia akan tumbuh balik, hilang berganti: kalo pen hilang kita bleh gantikandengan pen yang baru, apa ada hal kan. Tapi apakah kena mengena peribahasa ni dengan manusia.

Kalau kepala patah bukan bleh tumbuh balik pon dan satu lagi yg salah kalo anak ilang bleh buat anak lain.. merepek2..

Asyik bebel je dari tadi, kita ke bab yang seterusnya (cantik).. bahang pilihanraya IPG terutama KDRI ni dah mula terasa. Mungkin pilihanraya ni sejenis api??? X mungkin.. yang memungkinkan kemungkinan ini ialah puak2 yang mengapikan perasaan pengundi. Hohoho.

Bayangkan kalau perasaan da berapi, kompem x igt dunia.. kenapa x igt dunia?? Sebab panas, bila panas jadi panic. Mcm rumah terbakor, kalo bleh rilek memang ahli bomba sejati la.

Mungkin ada suara-suara yg sumbang lagi lari pitching dok mengata kat puak2 aku, bukan mungkin lagi tp memang ade!!!. Hohoho. tapi xpe. Kalo nak ikut ckp org je, mampus la. mungkin ape yg dikatakan ade benarnya... tapi mungkin byk salahnya.. hohoho..P

igt berenti kat sini pon dah ok la.. sje je nak merepek sesikit. mintak maaf la kalo tulisan ni xde fakta nak hanya auta semata2..

0 ayat-ayat gersang: