Powered By Blogger

Monday, May 11, 2009

BERATNYA SEMBAHYANG :By Encik Che Abdul Muttalib

baru jap tadi kne dakwah denga encik che abdul muttallib, ni semua kes lewat perhimpunan la ni.. ahe..
lagipun dah hari2 exam ni tulis pendek2 dah le.. takut lak blog aku ni merajuk. kalo die merajuk aku gak susah nanti.
cmni kata2 che mutallib kat aku

"hari ni saya nak dakwah sikit la kat kamu dua org(aku ngan imang) dalam 10 menit, bukan dakwah sebenarnya, tp menyampaikan ilmu yang saya dapat dari tok guru tok guru.
mungkin hari ni bnde ni x masuk telinga kamu (masuk telinga aku, imang x tau la, huhu) tapi 30 tahun lagi kamu akan teringat.. oh ni Muttalib cakap akt aku dulu ni.

nak cerita pasal beratnya solat ni, senang je. kamu tahu apa hukuman bagi orang yang tak solat ni??

1. jika engkar akan wajibnya, hukumnya kafir (ni ayat copy kitab kuning ni, hehe)

2. jika mengakui akan wajibnya solat, tapi x mboh nak buat. hukumnya dipenjarakan sehingga beliau mahu meninggalkan solat.

3. jika tidak mahu solat jugak, boleh dihukum bunuh.

oleh itu, dah boleh pikir kot betapa berat solat yang dipertanggungjawabkan keatas pundak-pundak kita-kita ini selama masih bernyawa dimuka bumi Allah ini.


tazkirah pendek ini untuk saya sahaja sebenarnya, untuk menjadikan ia umum, saya tulis la dalam blog.. lalala

4 ayat-ayat gersang:

yeke..

bkn ko g prhmpunan ke td??

hahah
aku g amik kad matrik aku
lame da die pegang

well...seKali seKale kene tangKap 2 noRmAL R

HArAP siMpan peSan en 2...

bUkan seNang nak daPt mOtiVasi fREE...:)